научный журнал
вестник Санкт-Петербургского государственного
института культуры
RUS| ENG

Student self-realization in sphere of scientific creativity

  • Annotation
  • Authors
  • List of references

Student youth is a special social group whose main activity is aimed at obtaining professional knowledge, skills and abilities, as well as opportunities for creative self-realization of the individual in the cultural and educational space of the university. Self-realization for student youth plays an important role in the process of harmonious development of the individual, where the connecting link is not external factors or material values, but personal qualities, motives, aspirations. So, the image of a self-made man begins to actively stimulate the younger generation not to stop at what has been achieved, but, on the contrary, to strive for new results. Creative and scientific self-realization is closely intertwined in the cultural and educational space of the university. The connecting element is scientific creativity, whose potential is revealed in the context of the integration of educational and extracurricular activities. The results of this study confirm this thesis. Based on the conclusions, the program of immersion of students in scientific work is presented.

  • Васильева Елизавета Евгеньевна
  • Рубин Б. Г., Колесников Ю. С. Студент глазами социолога. Ростов-на-Дону, 2004. 218 с.
  • Власенко А. С. Некоторые вопросы воспитания студенчества. Москва, 2007. 190 с.
  • Ищенко Т. В. Место студенчества в социальной структуре общества. Томск, 1975. 425 с.
  • Левшина О. Н. Идея «self-made man»: особенности восприятия в США и России // Общество: философия, история, культура. 2017. № 1. С. 140-142.
  • Маслоу А. Г. Дальние пределы человеческой психики / пер. с англ. А. М. Татлыбаевой; под науч. ред., вступ. ст. и коммент. Н. Н. Акулиной. Санкт-Петербург: Евразия, 1999. 432 с.
  • Квитков М. Г. Педагогические условия самореализации молодежи в общественных организациях: дис. … канд. пед. наук: 13. 00. 01. Омск, 2000. 160 с. URL: https: // search.rsl.ru (дата обращения: 12.02.2018).
  • Сластенин В. А. Формирование личности учителя в процессе его профессиональной подготовки. Москва, 1976. 160 с.
  • Ларисова И. А. Творческая самореализация подростков как предмет исследования // Вестн. Моск. гос. обл. ун-та. 2012. № 1. С. 106-110.
  • Солдатова А. А. Творческое самовыражение как педагогическое средство подготовки будущего учителя к инновационной деятельности: Авто-реф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.01. Улан-Удэ, 2000. 22 с.
  • Васильева Е. Е., Комарова М. В. Особенности организации научного творчества студенческой молодежи в высших учебных заведениях // Вестн. Моск. гос. ун-та культуры и искусств. 2017. № 2 (76). С. 189-199.
Authors: Vasil’eva Elizaveta Evgen’evna
Рубрика: Без названия
Pages: 177-182
УДК: 37.026.9-057.87
DOI: 10.30725/2619-0303-2018-1-177-182
Keywords: scientific creativity, self-realization, student youth, educational and extracurricular activities
График выхода номеров
№1
март

1 декабря - заканчивается прием работ

25 февраля - сдача номера в печать

Выход в свет - март

№2
июнь

1 марта - заканчивается прием работ

25 мая - сдача номера в печать

Выход в свет - июнь

№3
сентябрь

1 июня - заканчивается прием работ

25 августа - сдача номера в печать

Выход в свет - сентябрь

№4
декабрь

1 сентября - заканчивается прием работ

25 ноября - сдача номера в печать

Выход в свет - декабрь