научный журнал
вестник Санкт-Петербургского государственного
института культуры
RUS| ENG

Historical cultural standard and teaching of history

  • Annotation
  • Authors
  • List of references

This article is dedicated to the Historic-Cultural Standard which was confirmed in 2017 and «Conception of new educational-methodical complex of Patriotic history». These documents are used during the work with the students in higher school. The main recommendations are send to students’ self-work during the preporation to seminars and exams. The debatable questions on the seminars should be discussed according to the Standard. It should be based on «Conception» during the examinations. It has the main competences: dates, names and terms. Such approach lets to avoid the subjective point of view of the students’ knowledge. The content and competences, which are in the Standard, could be used as a starting point when «the difficult questions» are considered. These questions are not debated by the school-teachers because of the absence of true information. The theoretical questions, which are contained in «Conception», are the basis of discussions and lections. It lets to uprange students’ historiosophic ideas and knowledge about the main historical processes in the World history.

  • Попов Артем Анатольевич
  • Российское историческое общество. Концепция нового учебно-методического комплекса по Отечественной истории. 2017. URL: http: // rushistory. org (дата обращения: 25. 04. 2018).
  • Российское историческое общество. Историко-культурный стандарт. 2017. URL: http: // rushistory. org (дата обращения: 25. 04. 2018).
  • Российское историческое общество. 2017. URL: http: // rushistory. org (дата обращения: 25. 04. 2018).
  • Федеральный институт педагогических измерений. Демоверсии, спецификаторы, кодификаторы. История. 2017. URL: http: // fipi. ru (дата обращения: 25. 04. 2018).
  • Пиковая С. К., Пашковский И. А. Методические рекомендации об особенностях преподавания истории и обществознания в общеобразовательных организациях Республики Крым в 2017/2018 учебном году. URL: http: // krippo. ru (дата обращения: 25. 04. 2018).
  • Галутво Л. М. Историко-культурный стандарт как концептуальная основа модернизации исторического образования // Историко-культурный стандарт в системе ФГОС: систем. подход к преподаванию истории в школе и вузе: сб. материалов всерос. семинара. Тула: Изд-во ТГПУ им. Л. Н. Толстого, 2016. С. 9-16.
  • Путилин С. В. Историко-антропологический подход к преподаванию истории в контексте реализации историко-культурного стандарта // Историко-культурный стандарт в системе ФГОС: систем. подход к преподаванию истории в школе и вузе: сб. материалов всерос. семинара. Тула: Изд-во ТГПУ им. Л. Н. Толстого, 2016. С. 31-35.
  • Самарцева Е. И. Парадоксы современного исторического образования // Историко-культурный стандарт в системе ФГОС: систем. подход к преподаванию истории в школе и вузе: сб. материалов всерос. семинара. Тула: Изд-во ТГПУ им. Л. Н. Толстого, 2016. С. 36-38.
Authors: Popov Artem Anatol’evich
Рубрика: Без названия
Pages: 156-160
УДК: [94(470):378.016]:006.3
DOI: 10.30725/2619-0303-2018-2-156-160
Keywords: history of Russia, historical cultural standard, higher school, modern education, educational technology, Russian historical society, Patriotic history
График выхода номеров
№1
март

1 декабря - заканчивается прием работ

25 февраля - сдача номера в печать

Выход в свет - март

№2
июнь

1 марта - заканчивается прием работ

25 мая - сдача номера в печать

Выход в свет - июнь

№3
сентябрь

1 июня - заканчивается прием работ

25 августа - сдача номера в печать

Выход в свет - сентябрь

№4
декабрь

1 сентября - заканчивается прием работ

25 ноября - сдача номера в печать

Выход в свет - декабрь