научный журнал
вестник Санкт-Петербургского государственного
института культуры
RUS| ENG

Computer games as object of anthropological research: gender specifics

  • Annotation
  • Authors
  • List of references
The article is devoted to a problem of application of anthropological approach to studying of computer games. The history of computer games in the world and Russia is analyzed. Authors presented classification of computer games, the border between «action games» and «control games» a side of «ordinary» is investigated. Distinction between computer games and video games, role-playing games and computer role-playing games is carried out, and also terminology of computer games is presented. The attention to gender features playing computer games is paid. The program of anthropological research is given.
  • Ляпкина Татьяна Федоровна
  • Данилова Александра Юрьевна
  • Зуев С. Игровая индустрия в 80-е гг. Ч. 2 // Страна игр. 2007. 5 авг. С. 13.
  • Липков А. И. Ящик Пандоры: феномен компьютерных игр в мире и в России. М.: Изд-во ЛКИ, 2008. С. 4-5.
  • Хейзинга Й. Homo Ludens: ст. по истории культуры. М., 1997. С. 31.
Authors: Lyapkina Tatiana Fedorovna
Danilova Aleksandra Yurevna
Рубрика: Без названия
Pages: 69-72
УДК: 793.7:004.946
DOI:
Keywords: computer games, videogames, role-playing games, classification of computer games, anthropological approach, gender features of computer games, anthropological research
График выхода номеров
№1
март

1 декабря - заканчивается прием работ

25 февраля - сдача номера в печать

Выход в свет - март

№2
июнь

1 марта - заканчивается прием работ

25 мая - сдача номера в печать

Выход в свет - июнь

№3
сентябрь

1 июня - заканчивается прием работ

25 августа - сдача номера в печать

Выход в свет - сентябрь

№4
декабрь

1 сентября - заканчивается прием работ

25 ноября - сдача номера в печать

Выход в свет - декабрь