научный журнал
вестник Санкт-Петербургского государственного
института культуры
RUS| ENG

Motivational aspect of professional training of designers multimedia

  • Annotation
  • Authors
  • List of references
The modern state of university educational system makes motivational activity the central part of faculty job. The importance of motivational activity is determined both by increasing difficulty of cognitive communication in the modern period, and the tendency of shifting the mainstream of teaching to self-maintained teaching. The last version leaves not much tools to boost the effectiveness of teaching. Important factors, increasing and decreasing students’ motivational level are analyzed as communicative phenomena through methods of semiotics and information communicational model. Measures to increase the effectiveness of cognitive communication, targeting the motivation level are proposed. The reasons for increased effectiveness of multimedia materials relatively to traditional forms is disclosed.
  • Миронов Дмитрий Феликсович
  • Миронов Д. Ф. Информационный шум и образовательный процесс // Вестн. С.-Петерб. гос. ун-та культуры и искусств. 2014. № 4 (25). С. 24-30.
  • Лотман Ю. М. Динамическая модель семиотической системы // Лотман Ю. М. Статьи по семиотике культуры и искусства / предисл. С. М. Даниэля; сост. Р. Г. Григорьева. Санкт-Петербург: Акад. проект, 2002. 543 с.
  • Миронов Д. Ф. Изменение функций преподавателя в современный период // Вестн. С.-Петерб. гос. ун-та культуры и искусств. 2012. № 4 (13). С. 152-156.
  • Эко У. Отсутствующая структура: введение в семиологию. Санкт-Петербург: Петрополис, 1998. 432 с.
Authors: Mironov Dmitrii Feliksovich
Рубрика: Без названия
Pages: 151-155
УДК: [004.9:7.012]:378.016
DOI:
Keywords: cognitive communication, motivation, motivators, demotivators, semiotic model of communication, information model of communication, stylistics, creativity, professional competence, communication effectiveness
График выхода номеров
№1
март

1 декабря - заканчивается прием работ

25 февраля - сдача номера в печать

Выход в свет - март

№2
июнь

1 марта - заканчивается прием работ

25 мая - сдача номера в печать

Выход в свет - июнь

№3
сентябрь

1 июня - заканчивается прием работ

25 августа - сдача номера в печать

Выход в свет - сентябрь

№4
декабрь

1 сентября - заканчивается прием работ

25 ноября - сдача номера в печать

Выход в свет - декабрь