научный журнал
вестник Санкт-Петербургского государственного
института культуры
RUS| ENG

Museumif cation of cultural heritage: experience of corporate initiative

  • Annotation
  • Authors
  • List of references

The private initiative of museumif cation of the object of cultural heritage of regional signif cance is a unique precedent. In the process of museumif cation the initiator of museumif cation – Perm pharmacy holding – goes through all stages: research, conservation and restoration of cultural heritage, exhibition interpretation. The initiator pursues not only the goal to preserve the object of cultural heritage, but also corporate goals – the implementation of the marketing strategy, the development of the company"s brand, attracting young professionals to the company"s industry. The success of museumif cation of the cultural heritage object is provided by a competent approach to the choice of tools for managing the process of museumif cation, the ability to attract suf cient funding and professional participants. At the same time, the museumif ed object of cultural heritage, which is in private or corporate ownership, bears the risks of corporate museums: the lack of a special legal framework for the Museum Fund, the instability of resource provision, the vulnerability of managers and owners from voluntarism.

  • Мамаева Елена Ивановна
  • 1. Каулен М. Е. Музеефикация историко-культурногонаследия России. Москва: Этерна, 2012. 432 с.2. Музейное дело России / под ред. М. Е. Каулен,И.  М. Косовой, А. А. Сундиевой. Москва: Изд-во «ВК», 2003. 614 с.3. Памятники истории и культуры Пермской области:[каталог]: в 2 т. Пермь: Арабеск, 1993. Т. 2: Памятники исто-рии, архитектуры и искусства / авт.-сост.: А. Б. Киселев,В.  И. Сузутов. 236 с.4. Реестр на недвижимые имения, принадлежащиеПриказу в Перми и в уездных городах. 1829 г. // Гос. арх.Перм. края. Ф. 82. Оп. 1. Д. 75. 16 л.5. Музей-аптека как информационно-культурныйобъект в современной городской среде: сб. ст. I ежегод.Всерос. конф. «Аптека в городской среде – 2017». Пермь: Растр, 2017. 70 с.
Authors: Mamaeva Elena Ivanovna
Рубрика: Культурология
Pages: 83-87
УДК: УДК 069:351.85
DOI: DOI 10.30725/2619-0303-2019-4-83-87
Keywords: museumif cation, cultural heritage, restoration, conservation, exposition interpretation, corporate museum
График выхода номеров
№1
март

1 декабря - заканчивается прием работ

25 февраля - сдача номера в печать

Выход в свет - март

№2
июнь

1 марта - заканчивается прием работ

25 мая - сдача номера в печать

Выход в свет - июнь

№3
сентябрь

1 июня - заканчивается прием работ

25 августа - сдача номера в печать

Выход в свет - сентябрь

№4
декабрь

1 сентября - заканчивается прием работ

25 ноября - сдача номера в печать

Выход в свет - декабрь