научный журнал
вестник Санкт-Петербургского государственного
института культуры
RUS| ENG

Museumif cation of cultural heritage: experience of corporate initiative

  • Annotation
  • Authors
  • List of references

The private initiative of museumif cation of the object of cultural heritage of regional signif cance is a unique precedent. In the process of museumif cation the initiator of museumif cation – Perm pharmacy holding – goes through all stages: research, conservation and restoration of cultural heritage, exhibition interpretation. The initiator pursues not only the goal to preserve the object of cultural heritage, but also corporate goals – the implementation of the marketing strategy, the development of the company"s brand, attracting young professionals to the company"s industry. The success of museumif cation of the cultural heritage object is provided by a competent approach to the choice of tools for managing the process of museumif cation, the ability to attract suf cient funding and professional participants. At the same time, the museumif ed object of cultural heritage, which is in private or corporate ownership, bears the risks of corporate museums: the lack of a special legal framework for the Museum Fund, the instability of resource provision, the vulnerability of managers and owners from voluntarism.

  • Мамаева Елена Ивановна
  • 1. Kaulen M. E. Museumif cation of historical and culturalheritage of Russia. Moscow: Eterna, 2012. 432 (in Russ.).2. Kaulen M. E. (ed.), Kosova I. M. (ed.), Sundieva A. A.(ed.) Museum business of Russia. Moscow: Publ. house «VK»,2003. 614 (in Russ.).3. Kiselev A. B. (comp.), Sozutov V. I. (comp.) Monumentsof history and culture of the Perm region: [catalog]: in 2 vol.Perm: Arabesque, 1993. 2: Monuments of history, architectureand art. 236 (in Russ.).4. The Register on the real estates belonging to theOrder in Perm and in district cities. 1829. State archive of PermRegion. F. 82. Op. 1. 75. 16 (in Russ.).5. Museum-pharmacy as an information and culturalobject in the modern urban environment: col. of art. of theI an. all-Russ. conf. «Pharmacy in the urban environment –2017». Perm: Raster, 2017. 70 (in Russ.).
Authors: Mamaeva Elena Ivanovna
Рубрика: Культурология
Pages: 83-87
УДК: УДК 069:351.85
DOI: DOI 10.30725/2619-0303-2019-4-83-87
Keywords: museumif cation, cultural heritage, restoration, conservation, exposition interpretation, corporate museum
График выхода номеров
№1
март

1 декабря - заканчивается прием работ

25 февраля - сдача номера в печать

Выход в свет - март

№2
июнь

1 марта - заканчивается прием работ

25 мая - сдача номера в печать

Выход в свет - июнь

№3
сентябрь

1 июня - заканчивается прием работ

25 августа - сдача номера в печать

Выход в свет - сентябрь

№4
декабрь

1 сентября - заканчивается прием работ

25 ноября - сдача номера в печать

Выход в свет - декабрь