Specificity of cultural analysis of cultural industries
- Annotation
- Authors
- List of references
The concept of «cultural industries» considered through the development this in the science. The possibility of integrated understanding offered. The phenomenon appears as the unity of the economic, creative and socializing components. The methodology for multidimensional analysis proposed.
- Лазарева Ольга Викторовна
- Васнецкий А. А., Зуев С. Э. Культурные индустрии как значимый фактор политики // Власть. 2010. № 4. URL: http: // cyberleninka.ru (дата обращения: 29. 06. 2017).
- Порозов Р. Ю. Моделирование как культурологическая проблема // Вестн. Томск. гос. ун-та. 2014. № 387. С. 108.
- Философский энциклопедический словарь / редкол.: Л. Ф. Ильичев, П. Н. Федосеев, С. М. Ковалев, В. Г. Панов. М.: Совет. энцикл., 1983. C. 380.
- Флиер А. Я. Культурные индустрии в истории и современности: типы и технологии // Личность. Культура. Общество. 2013. Т. 15, № 1 (77). С. 89.
- Флиер А. Я. Культурные индустрии: типы и технологии // Флиер А. Я. Избранные работы по теории культуры. URL: https: // books.google.ru (дата обращения: 29. 06. 2017).
- Хезмондалш Д. Культурные индустрии / пер. с англ. И. Кушнаревой. М.: Изд. дом Высш. шк. экономики, 2014. 453 с.
- O’Connor J. The cultural and creative industries: a literature review. 2nd ed. Newcastle: Creativity, culture and education. 2010. URL: http: // nck-prod. laboratorium. ee (дата обращения: 29. 06. 2017).