научный журнал
вестник Санкт-Петербургского государственного
института культуры
RUS| ENG

Myth frontline partnership in the German military subculture during the Second World War

  • Annotation
  • Authors
  • List of references
The article is devoted to analysis of the phenomenon of frontline partnership in the German army of World War II. It is noted that the way of true partnership varied strongly depending on the time period of the War, the troops, the moral status of servicemen. It is concluded that the extinction of humanity in the German soldiers because of the influence of the hardness of fights, indesirables in the nature of their speech, which in turn hindered the ability for self-organization of military personnel and units. Under these conditions, the front-line partnership efforts of the Nazi state propaganda has become a myth.
  • Зверев Сергей Эдуардович
  • Бельке Ф. Дневник солдата. Ржев, 2002 // Искатель: группа воен. археологии: сайт. 1988-2014. URL: http: // 1942. ru (дата обращения: 18.09.2014).
  • Вольфзангер В. Беспощадная бойня Восточного фронта. М.: Яуза-пресс, 2010. С. 59-60.
  • Живые и мертвые вермахта / Х. Нойенбуш, К. Кноблаух, В. Вольфзангер. М.: Яуза-пресс, 2012. С. 411.
  • Краут Д. «Окопная правда» вермахта / пер. с англ. П. Смирнова. М.: Яуза-пресс, 2009. 320 с.
  • Лангер Ф.-Й. Картины, отвоеванные у войны. Ржев, 2002. С. 16.
  • Пабст Г. Дневник немецкого солдата: военные будни на Восточном фронте. М.: Центрполиграф, 2004. С. 48.
  • Пленков О. Ю. Торжество мифа над разумом. СПб.: Владимир Даль, 2011. 608 с.
  • Рудель Г. У. Пилот «Штуки»: мемуары аса люфтваффе, 1939-1945. М.: Центрпограф, 2008. С. 68.
  • Сайер Г. Последний солдат Третьего рейха / пер. с англ. С. А. Данилина. М.: Центрполиграф, 2002. С. 95.
Authors: Zverev Sergei Eduardovich
Рубрика: Без названия
Pages: 30-36
УДК: 355.01(430)"1939/45"
DOI:
Keywords: frontline fellowship, military subculture, socially significant speech, speech education
График выхода номеров
№1
март

1 декабря - заканчивается прием работ

25 февраля - сдача номера в печать

Выход в свет - март

№2
июнь

1 марта - заканчивается прием работ

25 мая - сдача номера в печать

Выход в свет - июнь

№3
сентябрь

1 июня - заканчивается прием работ

25 августа - сдача номера в печать

Выход в свет - сентябрь

№4
декабрь

1 сентября - заканчивается прием работ

25 ноября - сдача номера в печать

Выход в свет - декабрь