Improvement of the quality of the information services through the development of regulations for the preparation of information products and service standards
- Annotation
- Authors
- List of references
The requirements which are put forward, to improvement of quality of the services provided by the public (municipal) institutions are considered. Experience of development of the quality standards of services of library information institutes is analyzed. The regulatory base of development of regulations and standards in the sphere of information service is characterized. Expediency of division of technological processes of preparation of information production and processes of the organization of service locates. Methodical receptions of development of regulations of preparation of information production and corporate standards of service are offered.
- Брежнева Валентина Владимировна
- Бойкова О. Ф. Правовое регулирование деятельности муниципальных библиотек: науч.-практ. пособие. М.: Либерея–Бибинформ, 2008. 287 с.
- Брежнева В. В. Стандарты и регламенты: пути совершенствования информационного обслуживания // Независимый библ. адвокат. 2008. № 3. С. 8–19.
- URL: http: // cherlib. ru (дата обращения: 02. 10. 2012).
- URL: http: // cbs. surgut. muzkult. ru (дата обращения: 02. 10. 2012).
- URL: http: // library. finec. ru (дата обращения: 02. 10. 2012).
- Брежнева В. В. Информационное обслуживание: концепция сервис. развития. СПб.: Изд-во СПбГУКИ, 2006. 332 с.
- Гиляревский Р. С. Техническая коммуникация и документация как информационная профессия // Междунар. форум по информ. и документации. 2003. Т. 28, № 3. С. 3–8.
- URL: http: // www. triz-ri. ru (дата обращения: 02. 10. 2012).
- Сычев С. Фирменные стандарты компании «Any». Версия 1. 03 // Реклам. измерение. 2000. № 12 (77). URL: http: // www. triz-ri. ru (дата обращения: 12. 06. 2012).