научный журнал
вестник Санкт-Петербургского государственного
института культуры
RUS| ENG

Fashion in digital age youth gender identity

  • Annotation
  • Authors
  • List of references

Processes taking place in modern culture sent to public relations crisis overcoming due to globalization and unification. Big role in tolerance development belongs to category of uniqueness and identity. The article dedicated to problematic of the gender identity formation in youth environment within digital epoch. Tools of the gender identity formation in accordance with a tradition are external correlates such as clothes, accessories, manners, the factor of their development is the fashion as a process of spiritual values embodiment into material samples. Attention emphasizes to space of the gender identity, i. e. digital information field. In particular, formation and representation of diversity «masculinity» and «femininity» images being considered in social networks system. Theoretical and practical comprehension of the gender identity principles and their implementation in the modern fashion are the main ones in a process of artistic practices development forecasting.

  • Яковлева Мария Викторовна
  • Пушкарева Н. Л. Гендерная методология в истории // Гендерный калейдоскоп. Москва: Akademia, 2002. С. 52-76.
  • Словарь терминов межкультурной коммуникации / И. Н. Жукова, М. Г. Лебедько, З. Г. Прошина, Н. Г. Юзефович; под ред. М. Г. Лебедько, З. Г. Прошиной. Москва: Флинта: Наука, 2012. 632 с.
  • Акопян А. Facebook жжот: 54 новых пола: весь список с переводом // Эхо Москвы. 2014. 14 февр. URL: https: // echo. msk. ru (дата обращения: 28.02.2019).
  • Кон И. С. История и теория «мужских исследований». Лекция 2. Маскулинность как история. URL: http:// srinest.com (дата обращения: 28.02.2019).
  • Коэн С. Средства массовой коммуникации, моральная паника и девиантность // Средства массовой коммуникации и социальные проблемы. Казань: Казан. ун-т, 2000. С. 222-246.
  • Месснер М. Маскулинность и профессиональный спорт // Антология гендерной теории. Минск: Пропилеи, 2000. С. 218-236.
  • Жеребкина И. Прочти мое желание. Москва: Идея-пресс, 2000. 256 с.
  • Берн Ш. Гендерная психология. Москва: Олма-пресс, 2001. 320 с.
Authors: Yakovleva Mariya Viktorovna
Рубрика: Культурология
Pages: 99-102
УДК:
DOI:
Keywords: tolerance,gender,gender identity,21st century fashion,youth fashion,masculinity images,femininity images,digital culture
График выхода номеров
№1
март

1 декабря - заканчивается прием работ

25 февраля - сдача номера в печать

Выход в свет - март

№2
июнь

1 марта - заканчивается прием работ

25 мая - сдача номера в печать

Выход в свет - июнь

№3
сентябрь

1 июня - заканчивается прием работ

25 августа - сдача номера в печать

Выход в свет - сентябрь

№4
декабрь

1 сентября - заканчивается прием работ

25 ноября - сдача номера в печать

Выход в свет - декабрь