научный журнал
вестник Санкт-Петербургского государственного
института культуры
RUS| ENG

Quest as form of museum and educational activities

  • Annotation
  • Authors
  • List of references

Today the use of such form of game as a quest has become widespread among commercial organizations working in the domain sphere leisure, state educational and cultural institutions. This form is also actively used by museum educators. However, this form has not been studied in details. There is no clear definition of the term «quest», there is no classification of quests neither as the museology nor as the pedagogical sciences. The article presents an attempt to give a generalized definition, highlight the distinctive features of game quests and determine the features of the museum quests as a form of museum and pedagogical activity. In this article considered the relation of such concepts as «game by station», «quest-excursion», «game guide», «game guide-quest», «museum quest», «live quest». Detailed classification of quests is determinated, examples and perspectives of application of various kinds of this form in museum and pedagogical activity are examined.

  • Дымникова Мария Юрьевна
  • Росинская А. Н., Коптева А. А., Косарева О. В. Организация и проведение игры-квеста в детской библиотеке // Дет. б-ка и читатель. 2011. № 1. С. 11-15.
  • Плохотник Т. М. Детский библиотекарь: практ. пособие: сценарии, игры, мастер-классы и др. Москва: Либерея-Бибинформ, 2014. 125 с.
  • Алексеева Н. Д., Рябова Е. В. Квест-экскурсия как инновационная форма экскурсионной деятельности // Вектор науки Тольят. гос. ун-та. 2015. № 1 (20). С. 14-17.
  • Короткова М. В. Музейные издания для школьников как методическая основа реализации образовательных программ с детской аудиторией // Наука и школа. 2015. № 2. С. 173-179.
  • Шляхтина Л. М., Мастеница Е. Н., Герасименко Е. Е. Музейная педагогика: учеб. пособие для студентов специальности «музейное дело и охрана памятников истории и культуры» / С.-Петерб. гос. ун-т культуры и искусств. Санкт-Петербург, 2000. 67 с.
  • Леонтьев А. Н. Психологические вопросы сознательности учения // Совет. педагогика. 1946. № 1. URL: http: // psychlib. ru (дата обращения: 28.02.2019).
  • Меркурьева А. С. Квест как форма культурно-образовательной деятельности музея // Молодеж. вестн. С.-Петерб. гос. ин-та культуры. 2017 № 2 (8). С. 99-102.
  • Кургина С. О., Копцева М. Г., Суржиков В. И. Квест-экскурсия как инновационная форма экскурсионного продукта // Азимут науч. исслед.: экономика и управление. 2017. № 3 (20). С. 231-234.
  • Что такое квест в реальности. URL: http: // questguild. ru (дата обращения: 28.02.2019).
Authors: Dymnikova Mariya Yur’evna
Рубрика: Культурология
Pages: 150-154
УДК: 069.1:794.088
DOI: 10.30725/2619-0303-2019-1-150-154
Keywords: museum,quest,quest-excursion,museum quest,museum and educational activities,game guide,live quest,classification of quests
График выхода номеров
№1
март

1 декабря - заканчивается прием работ

25 февраля - сдача номера в печать

Выход в свет - март

№2
июнь

1 марта - заканчивается прием работ

25 мая - сдача номера в печать

Выход в свет - июнь

№3
сентябрь

1 июня - заканчивается прием работ

25 августа - сдача номера в печать

Выход в свет - сентябрь

№4
декабрь

1 сентября - заканчивается прием работ

25 ноября - сдача номера в печать

Выход в свет - декабрь