научный журнал
вестник Санкт-Петербургского государственного
института культуры
RUS| ENG

Internal training in libraries in structure of continuing education

  • Annotation
  • Authors
  • List of references
The place of additional professional education in the structure of continuing education is shown. This corresponds to the main trend of modern education - the philosophy of life long learning. The normative base of additional vocational education is analyzed. In particular, the federal law «On Education in the Russian Federation» is being analyzed, which establishes the basic levels of professional education. It is noted that the rules of law that govern additional vocational education are not sufficiently developed. In addition, there is a contradiction between the existing professional experience and the norms of law. The problematic situation in the additional vocational education is presented: lack of coordination, of state policy in the field of continuous library education, absence of the head center of the system of additional professional library education. Characterized by the current state and development trends of the system of additional library education. The experience of public libraries shows the activities of libraries to improve the professional level of employees. The reasons that compel libraries to improve the professional level of their employees are listed. The article substantiates the internal training in libraries. The internal training in libraries has advantages: it quickly solves the situation problems of libraries; training is conducted on the job; internal reserves and resources are used. The article proposes a model internal training in libraries. This helps the library to be more viable in an internal or external crisis, and also allows the library to develop resistance to risks. Future developments of the network interaction of libraries and educational organizations of secondary and higher library education in the development and implementation of educational programs of additional vocational education. Such interaction will effectively combine theoretical knowledge and practical experience.
  • Брежнева Валентина Владимировна
  • Аврамова Елена Викторовна
  • Савина А. К. Непрерывное образование как реальность современного мира // Педагогика. 2015. № 10. C. 105-114.
  • Об образовании в РФ: федеральный закон № 273-ФЗ: принят 29 дек. 2012 г.: по состоянию на 1 янв. 2017 г. // Консультант плюс. URL: http: // consultant.ru (дата обращения: 10. 11. 2017).
  • Об утверждении Порядка организации и осуществления образовательной деятельности по дополнительным профессиональным программам: приказ М-ва образования и науки РФ № 499 от 1 июля 2013 г.: в ред. от 15 нояб. 2013 г. // Консультант Плюс. URL: http: // consultant.ru (дата обращения: 10. 11. 2017).
  • Концепция дополнительного профессионального библиотечного образования в РФ // Информ. бюл. Рос. библ. ассоц. 2002. № 23. C. 51-57.
  • Российский статистический ежегодник / Росстат. Москва, 2016. URL: http: // gks.ru (дата обращения: 10. 11. 2017).
  • Аврамова Е. В. Модель внутренней системы повышения квалификации кадров публичной библиотеки // Науч.-техн. информ. Сер. 1. 2016. № 9. С. 26-30.
Authors: Brezhneva Valentina Vladimirovna
Avramova Elena Viktorovna
Рубрика: Без названия
Pages: 158-163
УДК: 02:378.046.4
DOI:
Keywords: continuous library and information education, life long learning, additional professional education, training, internal training in libraries, training of librarians in workplace, normative base of additional vocational education
График выхода номеров
№1
март

1 декабря - заканчивается прием работ

25 февраля - сдача номера в печать

Выход в свет - март

№2
июнь

1 марта - заканчивается прием работ

25 мая - сдача номера в печать

Выход в свет - июнь

№3
сентябрь

1 июня - заканчивается прием работ

25 августа - сдача номера в печать

Выход в свет - сентябрь

№4
декабрь

1 сентября - заканчивается прием работ

25 ноября - сдача номера в печать

Выход в свет - декабрь