Fashion as an incentive and temptation consumption
- Annotation
- Authors
- List of references
Fashion as an incentive and temptation consumption has an impact on social orientation of society, expresses the desire of the individual to follow and update, originality and universality of the external appearance of individual preferences. Universal fashion contributes to the development of cultural industry.
- Иконникова Светлана Николаевна
- Зиммель Г. Мода // Зиммель Г. Избранное: в 2 т. М.: Юристь, 1996. Т. 2: Созерцание жизни. С. 268.
- Иконникова С. Н. История культурологических теорий. 2-е изд., доп. и перераб. СПб.: Питер, 2005. С. 314-318. URL: http: // scibook. net (дата обращения: 07. 07. 2016).
- Липская В. М. Костюм как «манифестация» личности // Studia Culturae. 2014. № 21. С. 63.
- Свендсен Л. Философия моды / пер. с норв. А. Шипунова. М.: Прогресс-Традиция, 2007. С. 24.