научный журнал
вестник Санкт-Петербургского государственного
института культуры
RUS| ENG

Integration of creative industries in the communication space of creative centers

  • Annotation
  • Authors
  • List of references

As a driver of cultural, social and economic modernization, creative industries are interested in continuous development, especially in the current conditions of the global crisis. However, the system of creative centers and creative industries is currently facing problems that hinder the realization of their potential. The concept of the communicative space was formed in the process of analyzing these problems. This article substantiates the main ideas and principles of the concept of the communicative space of creative industries, as well as examines the prerequisites, conditions, forms and intermediate results of its formation and development in the creative centers of Saint-Petersburg.

  • Мацко Виктория Александровна
  • Horkheimer M., Adorno T. Cultural industry: Enlightenment to deceive the masses. M.: AdMarginem, 2016. 104 (in Russ.).
  • Dumazedier J. Vers une civilisation du loisir? Paris: edité par Points, 1972. 314.
  •  Fourastié J. Pourquoi nous travaillons. Paris: Ed. par Presses Univ. de France, 1976. 314.
  • Florida R.; Yazuk N. (transl.). Creative class: people who change the future. M.: Mann, Ivanov and Ferber, 2016. 384 (in Russ.).
  • Hawkins D.; Shcherbakova I. (transl.). Creative economy: how to turn ideas into money. M.: Financial Corporation Opening: Classic-XXI, 2011. 253 (in Russ.).
  •  Dubina I. N., Carayannis E. G., Campbell D. F. J. Creativity economy and a crisis of the economy: Coevolution of knowledge, innovation, and creativity, and of the knowledge economy and knowledge society. Journal of the Knowledge Economy. 2012. 3 (1), 1–24.
  • Sawyer R. K. Explaining Creativity: The Science of Human Innovation. 2nd ed. New York: Oxford Univ. Press, 2012. 48.
  •  Litvintseva G. Yu. Creative spaces of a «new type» audi-- ence ence. International Research Journal. 2016. 10 (2), 201–202 (in Russ.).
  • Creative Industries Programme. Creative Industries Mapping Document / Dep. for Culture, Media and Sport. London, 2001. 54.
Authors: Matsko Viktoriya Aleksandrovna
Рубрика: Культурология
Pages: 72-76
УДК: УДК [316.772:008](470.23-25)
DOI: DOI 10.30725/2619-0303-2021-2-72-76
Keywords: creative industries, communication space, creative centers, creative era, creative class
График выхода номеров
№1
март

1 декабря - заканчивается прием работ

25 февраля - сдача номера в печать

Выход в свет - март

№2
июнь

1 марта - заканчивается прием работ

25 мая - сдача номера в печать

Выход в свет - июнь

№3
сентябрь

1 июня - заканчивается прием работ

25 августа - сдача номера в печать

Выход в свет - сентябрь

№4
декабрь

1 сентября - заканчивается прием работ

25 ноября - сдача номера в печать

Выход в свет - декабрь