научный журнал
вестник Санкт-Петербургского государственного
института культуры
RUS| ENG

Political parties’ websites: vectors of development

  • Annotation
  • Authors
  • List of references
The article examines technological changes websites of political parties in the context of Web 2.0. The author analyzes the websites of the parliamentary parties of Russia, the UK and the U. S. Special attention is paid to the structural analysis of the party’s website. The author concludes that the growing importance of the political targeting strategy is in the site structure. Text analysis the shows growth of «twitterization» and the reduce of the text on the site of parties.
  • Мартьянов Денис Сергеевич
  • Песков Д. Н. Интернет-пространство – состояние пост премодерна. URL: http: // isn.ru (дата обращения: 20.06.2013).
  • Developer Works Interviews: Tim Berners-Lee, originator of the Web and director of the World Wide Web Consortium talks about where we’ve come, and about the challenges and opportunities ahead. URL: http: // ibm.com (дата обращения: 20.06.2013).
  • Рябченко Н. А., Мирошниченко И. В. Институционализация публичной политики в online пространстве современной России. Краснодар: Просвещение-Юг, 2012. С. 35.
  • Тоффлер Э. Тоффлер Х. Революционное богатство. М.: Act: Act Москва, 2008. С. 55–62.
  • Кампания Obama–2012 началась с диджитала. URL: http: // opzarkol.com (дата обращения: 20.06.2013).
  • Справочник по политическому консультированию: пер. с англ. / под ред. Д. Д. Перлматтера. М.: Имидж-Контакт: Инфра-М, 2002. XXII, 330 с. URL: http: // gendocs.ru (дата обращения: 20.06.2013).
  • Anderson C. The Web is dead. Long live the Internet. URL: http: // wired.com (дата обращения: 20.06.2013).
  • Мак-Люэн М. Галактика Гутенберга: сотворение человека печат. культуры. Киев: Ника-Центр, 2004. С. 52.
Authors: Martyanov Denis Sergeevich
Рубрика: Без названия
Pages: 154-156
УДК: 32.001:004.738:5
DOI:
Keywords: Internet, political parties, political targeting, micro-ergonomics, e-patricipation
График выхода номеров
№1
март

1 декабря - заканчивается прием работ

25 февраля - сдача номера в печать

Выход в свет - март

№2
июнь

1 марта - заканчивается прием работ

25 мая - сдача номера в печать

Выход в свет - июнь

№3
сентябрь

1 июня - заканчивается прием работ

25 августа - сдача номера в печать

Выход в свет - сентябрь

№4
декабрь

1 сентября - заканчивается прием работ

25 ноября - сдача номера в печать

Выход в свет - декабрь