Continuity of artistic traditions in jewelry in Russia, middle of 20-21 century
- Annotation
- Authors
- List of references
Attention to national artistic traditions is a characteristic feature of Russian jewelry art. Despite this commonality, it is clearly revealed two main periods of opposite vectors, due to objective circumstances at each specific historical stage of its development. For the second half of the twentieth century research and creative rethinking of national artistic heritage was decisived. The turn of the centuries marked a sharp rise passeistic trends.
- Перфильева Ирина Юрьевна
- Бартошевич А. В. Гамлеты тридцатых годов // Западное искусство, ХХ в., 30-е гг.: сб. ст. / отв. ред. А. В. Бартошевич, Т. Ю. Гнедовская. М.: Гос. ин-т искусствознания. М., 2016. С. 9.
- Бочаров Г. Камень и оправа // Декоратив. искусство СССР. 1970. № 7. С. 18.
- Габриэль Г. Н. Авторское ювелирное искусство Ленинграда - Санкт-Петербурга второй половины ХХ в.: истоки и эволюция: дис. … кандид. искусствоведения. СПб., 2002. Л. 130-136.
- Лопато М. Н., Петрова Т. А. Историзм в России: стиль и эпоха в декоративном искусстве, 1820-1890-е гг. СПб.: Славия, 1996.
- Науч. арх. Гос. ист.-худож. музея-заповедника «Московский Кремль». Сектор соврем. документации. Отд. рукоп., печ. и граф. фондов. Ф. 30.
- Паперный В. Культура Два. М.: Новое лит. обозрение, 2006. 2-е изд., испр., доп. URL: http:// gumer.info (дата обращения: 12. 07. 2016).
- Постникова-Лосева М. М. Русская золотая и серебряная скань. М., 1981. С. 53-54.