Communicative resource of design: methodological aspect
- Annotation
- Authors
- List of references
The distinctive attribute of design product consists in its deep symbolic content, so a user finds a source of setting patterns for his new subjective experiences. The impression which design product makes is synchronous to the moment of opening of the codes incorporated in design product. An impression becomes the catalyst for this kind of communication.
- Лола Галина Николаевна
- Лола Г. Н. Дизайн: опыт метафизической транскрипции. М.: Изд-во Моск. ун-та, 1998.
- Мамардашвили М. К. Психологическая топология пути: М. Пруст «В поисках утраченного времени»: лекции. СПб.: Изд-во Рус. христиан. гуманитар. ин-та, 1997.
- Казаринова Н. В. Межличностная коммуникация: социально-конструкционистский анализ. СПб.: Изд-во СПбГЭТУ «ЛЭТИ», 2006.
- Там же. С. 118-126.
- Барт Р. Избранные работы: Семиотика. Поэтика. М.: Прогресс: Универ, 1989. С. 341.
- См. об эстетизации как установлении дистанции: Бахтин М. М. Эстетика словесного творчества. М.: Искусство, 19867
- Гройс Б. Искусство утопии. М.: Худож. журн., 20037
- Лола Г. Н. Указ. соч.