научный журнал
вестник Санкт-Петербургского государственного
института культуры
RUS| ENG

Leisure in the culture of modernity

  • Annotation
  • Authors
  • List of references

Essential for leisure activities was and has play activity, which is implemented in forms of various, including artistic, practices and entertainment and entertainment, aesthetically and artistically designed actions. The article is devoted to the problems and causes of the industrialization of modern cultural practices, in particular the practice of leisure. It is shown that the ef ects of industrialization in the transformation of physical culture practices into sports, which have ceased to be primarily a game element of culture, are particularly noticeable. And also in the market organization of the development of screen arts and music and the design of entertainment and entertainment events. As a result of all this, although not indisputable, but not groundless, the allegations of a clear decrease in cultural levels by all practitioners of modernized industrialized leisure.

  • Большаков Валерий Павлович
  • 1. Словарь античности: пер. с нем. / ред.: В. И. Кузищин(отв. ред.) и др. Москва: Прогресс, 1989. 704 с.2. Бромлей Ю. В., Подольный Р. Г. Создано человече-ством. Москва: Прогресс, 1984. 328 с.3. Хейзинга Й. Homo ludens; В тени завтрашнего дня /пер. с нидерл. и примеч. В. В. Ошиса; общ. ред. и послесл.Г. М. Тавризян. Москва: Прогресс; Прогресс-Академия,1992. 459 с.4. Федотова Н. Г. Культурный капитал как факторрегиональной модернизации // Культурное обозрение:информ.-акад. сб. Великий Новгород, 2010. № 2. С. 23–33.5. Гончарук А. Политика в области творческих индустрий; за-рубежный опыт и российские реалии. URL: http://creativeindustries.ru/rus/publications/6 (дата обращения: 05.06.2019).
Authors: Bolshakov Valery Pavlovich
Рубрика: Культурология
Pages: 11-14
УДК: УДК 316.733 : 379.8
DOI: DOI 10.30725/2619-0303-2019-4-11-14
Keywords: leisure, cultural practices, gaming practices, leisure industries, creative industries, clusters, production and consumption, market organization of leisure
График выхода номеров
№1
март

1 декабря - заканчивается прием работ

25 февраля - сдача номера в печать

Выход в свет - март

№2
июнь

1 марта - заканчивается прием работ

25 мая - сдача номера в печать

Выход в свет - июнь

№3
сентябрь

1 июня - заканчивается прием работ

25 августа - сдача номера в печать

Выход в свет - сентябрь

№4
декабрь

1 сентября - заканчивается прием работ

25 ноября - сдача номера в печать

Выход в свет - декабрь