научный журнал
вестник Санкт-Петербургского государственного
института культуры
RUS| ENG

Competitive mechanism of the market and its peculiarities in the socio-cultural sphere

  • Annotation
  • Authors
  • List of references
Exploring the specificity of the market relations and culture, the author proves that these phenomena are not antipodes; their close relationship with the creation of social benefits, aimed at the improvement of the quality of life and renewal of spiritual values meanings of human existence, which provides a competitive market mechanism, with the active regulatory role of the state, on the basis of the specific forms of entrepreneurship and when using the laws of a healthy environment.
  • Помпеев Юрий Александрович
  • Смит А. Исследование о природе и причинах богатства народов. М.: Соцэкгиз, 1962. 682 с.
  • Ерасов Б. С. Социальная культурология. М.: Аспект-Пресс, 1998. 591 с.
  • Маркс К., Энгельс Ф. Соч.: в 50 т. 2-е изд. М.: Политиздат, 1962. Т. 26, ч. 1. С. 261.
  • Флекснер К. Просвещенное общество: экономика с человеческим лицом. М., 1994. 486 с.
Authors: Pompeev Yuriy Aleksandrovich
Рубрика: Нет рубрики
Pages: 103-108
УДК:
DOI:
Keywords:
График выхода номеров
№1
март

1 декабря - заканчивается прием работ

25 февраля - сдача номера в печать

Выход в свет - март

№2
июнь

1 марта - заканчивается прием работ

25 мая - сдача номера в печать

Выход в свет - июнь

№3
сентябрь

1 июня - заканчивается прием работ

25 августа - сдача номера в печать

Выход в свет - сентябрь

№4
декабрь

1 сентября - заканчивается прием работ

25 ноября - сдача номера в печать

Выход в свет - декабрь