Assessment tools development for Business English course
- Annotation
- Authors
- List of references
In the article the methods of developing assessment tools for a Business English course within a master’s degree programme are considered from the stand point of competence-based approach to education. The article summarizes the experience in developing assessment procedures for English as a Second Language competence. The criteria to assess cognitive, practice-oriented and motivational components of the competence are developed and a set of assignments for different types of assessment is proposed.
- Балашова Татьяна Александровна
- Ефремова Н. Ф. Подходы к оцениванию компетенций в высшем образовании: учеб. пособие / Исслед. центр проблем качества подготовки специалистов. М., 2010. 216 с.
- Ефремова Н. Ф., Месхи Б. Ч. Системность и преемственность в формировании фонда оценочных средств технического вуза // Совет ректоров. 2011. № 5. С. 33-40.
- Методические рекомендации по проектированию оценочных средств для реализации многоуровневых образовательных программ ВПО при компетентностном подходе / В. А. Богословский, Е. В. Караваева, Е. Н. Ковтун, О. П. Мелехова, С. Е. Родионова, В. А. Тарлыков, А. А. Шехонин. М.: Изд-во МГУ, 2007. 148 с.
- Минин М. Г., Муратова Е. А., Михайлова Н. С. Фонд оценочных средств в структуре образовательных программ // Высш. образование в России. 2011. № 5. С. 112-118.
- Михайлова Н. С., Муратова Е. А. Разработка фонда оценочных средств в проектировании образовательных программ: учеб. пособие. Томск: Изд-во ТПУ, 2008. 204 с.
- Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки «071900 Библиотечно-информационная деятельность» (квалификация (степень) «магистр»). URL: http: // edu.ru (дата обращения: 05. 10. 2016).