Image of art collections: experience of interpretation
- Annotation
- Authors
- List of references
The image of art collections - the special thematic direction in the European painting, - is considered as a reflection form over the institutional and symbolical issues of peace of art. Analysis of the novel of Georges Perec «A Gallery Portrait» («Un cabinet d’amateur. Histoire d`un tableau», 1979) allows to present «rooms for art» allows to raise a question of authenticity in the context of traditions of art collecting.
- Балаш Александра Николаевна
- Бернштейн Б. М. Кристаллизация понятия искусства в новоевропейской истории // Искусство Нового времени: опыт культурол. анализа. СПб.: Алетейя, 2000. С. 47-48.
- Брагинская Н. В. Экфрасис как тип текста // Cлавянское и балканское языкознание. М.: Наука, 1977. С. 264. URL: http: // ivka. rggu. ru (дата обращения: 21. 04. 2017).
- Герман М. Ю. Уильям Хогарт и его время. М.: Искусство, 1977. С. 176.
- Дмитриева Е. Удовольствие от ограничений: загадочный писатель Ж. Перек // НЛО. 2010. № 106. URL: http: // magazines. russ. ru (дата обращения: 21. 04. 2017).
- Калугина Т. П. Художественный музей как феномен культуры. СПб.: Петрополис, 2008. С. 71-73.
- Перек Ж. Кунсткамера. СПб.: А. Наследников, 2001. 91 c.
- Якимович А. К. Об истоках и природе искусства Ватто // Западноевропейская художественная культура XVIII в. М.: Наука, 1980. С. 76.
- Suchtelen A. van, Beneden B. van. Roomfor art in seventeenth-century Antwerp. Zwolle: Uitgeverij Waanders, 2009. P. 19.