научный журнал
вестник Санкт-Петербургского государственного
института культуры
RUS| ENG

Immersive techniques in modern sociocultural practices

  • Annotation
  • Authors
  • List of references

The formation of the sociocultural environment of public spaces acts not only as a process of modernization of the megalopolis infrastructure, but also represents a priority vector for the implementation of cultural policy aimed at the integrated development of urban areas. Immersive sociocultural practices represent a modern creative resource that allows the use of information technology and design solutions in the development of urban areas. Immersiveness as a technique has been used in sociocultural practices since the beginning of the 2010s. Active implementation of these methods occurred in 2018–2019. The prospect of their use is determined by several factors associated with the formation of new cultural and informational needs of various social groups. In the process of implementing immersive sociocultural practices, a situation is created in which it is possible to make a new acquaintance with the history and culture of urban spaces, to form new traditions of organization and holding. 

  • Меркульева Александра Владимировна
  • 1. Brednikova O. (ed.), Zaporozhets O. (ed.). Microurbanism. The city in detail: a coll. of art. Moscow: Novoye lit. obozreniye, 2014. 347 (in Russ.). 2. Heidegger M. Basic concepts of metaphysics: the world – fi niteness – loneliness. Saint-Petersburg: Vladimir Dal’, 2013. 591 (in Russ.). 3. Calleja G. In-Game: from immersion to incorporation. Cambridge (MA); London: MIT Press, 2011. 240. 4. Machon J. Immersive theatres: intimacy and immediacy in contemporary performance. London, 2013. 344. 5. Genette J. Figures. Moscow: Sabashnikov’s publ. house, 1998. 1–2 (in Russ.). 6. Lehman H.-T. Post-drama theater. Moscow: ADCdesign, 2013. 312 (in Russ.). 7. Halbwax M. Collective and historical memory. The untouchable reserve. 2005. 2/3 (40/41), 8–27 (in Russ.).
Authors: Merkuleva Aleksandra Vladimirovna
Рубрика: Культурология
Pages: 58-63
УДК: УДК 374.7:316.772
DOI: DOI 10.30725/2619-0303-2020-2-58-62
Keywords: immersive techniques, sociocultural practices, urban culture, local environment, metropolis, public space, socio-cultural activity
График выхода номеров
№1
март

1 декабря - заканчивается прием работ

25 февраля - сдача номера в печать

Выход в свет - март

№2
июнь

1 марта - заканчивается прием работ

25 мая - сдача номера в печать

Выход в свет - июнь

№3
сентябрь

1 июня - заканчивается прием работ

25 августа - сдача номера в печать

Выход в свет - сентябрь

№4
декабрь

1 сентября - заканчивается прием работ

25 ноября - сдача номера в печать

Выход в свет - декабрь