научный журнал
вестник Санкт-Петербургского государственного
института культуры
RUS| ENG

Национальные арабские инструменты и их применение в музыкальной педагогике

  • Annotation
  • Authors
  • List of references

Recently, in many countries of the world, researchers, scientists, and practicing teachers have paid great attention to the theoretical aspects of music education, which is considered an important condition for a comprehensive, deep, comprehensive full-fledged upbringing and education of the young generation. The Arab world has always shown a great interest in the art of music and treated it as an industry with reverence and respect. Caliphs, princes, philosophers, and scholars have studied and appreciated music. Currently, music lessons or music lessons in school education are the most important component in the development of the personality of children. The article is devoted to the consideration of the programs used at music classes in school education in the SAR. Particular attention is paid to methods based on playing music using national musical instruments such as oud, kanun, nai. Also, the article deals with the origins of the national musical instruments and the ways of their preservation and development at the present time

  • Ахед Хасан
  • Arabic = [ةيبرعلا ىقيسوملا .يبرعلا ثارتلا عقوم music. Arab heritage: website]. URL: https://sites.google.com/ site/toraatharabi/music (accessed: May 23.2020). بالط نم نيئدتبملل طيسبلا جهنملا” ,ةميرق .ا
  • دوعلا.29.2000.ص] = Kruma A. Simple curriculum for beginners students in Ouda. Tunisia: Higher Inst. of Music, 2000. 29]. روطت يف دوعلا رود ,يبرعلا سدقلا .همش ريصن .
  • ةريسم ىقيسوملا ةيبرعلا] = Shamma N. Role of Ouda in the development of Arabic music]. URL: https://www.alquds.co.uk (accessed: June.15.2020). .ةيعونلا ةيبرتلا .اهخيرات و نوناقلا ةلآ .بسحم .ا .ع .م .
  • ٢٠١٩. ٩ ،٩ -٨ = [Mahmud A. M. Kanun and its history. Special education. 2019. 9, 9–10]. ةيجولونكتلا تاينقتلا مادختسإل ةسارد .يوالمحلا .
  • ةيبرتلا ةيلك ةلجم .نوناقلا ةلآل ةيقيسوملا لمجلا ضعبل ةيعونلا ،٢٠١٨. ١، ٥ – ٦ = [El-Hamalawi N. Studying the Use of Techniques for Some Musical Suggestions for the Eve Instrument. Journal of the Faculty of Special Education. 2018. 1, 5–6]. = ةثادحلا و ةلاصألا نيب يانلا .نويروسلا نوثحابلا .
  • [Syrian researchers. Nai between originality and modernity]. URL: https://www.syr-res.com/article/10828.html (accessed: Aug 10.2020). = ٣٩. ١٩٦٨. ةرهاقلا .يانلا ةسارد لوصأ –ـه .دومحم .
  • [Mahmoud E. The origins of the study of Nai. Cairo, 1968. 39]. ءادآ و ىقيسوم .ةيبعشلا ةفاقثلا .ظفاحلا دبع ينسح .
  • يكرح] = Abdel Hafez Hosni. Folk culture. Musical and dynamic performance]. URL: https://www.folkculturebh.org/ar/?issu e=38&page=showarticle&id=726 (accessed: Aug 20.2020)
Authors: Ahed Hasan
Рубрика: Педагогические науки
Pages: 151-155
УДК: УДК 780.6(=411.21)
DOI: DOI 10.30725/2619-0303-2021-1-151-155
Keywords: musical pedagogy, Syrian Arab Republic, school education, playing music, national musical instruments, oud, kanun, nai
График выхода номеров
№1
март

1 декабря - заканчивается прием работ

25 февраля - сдача номера в печать

Выход в свет - март

№2
июнь

1 марта - заканчивается прием работ

25 мая - сдача номера в печать

Выход в свет - июнь

№3
сентябрь

1 июня - заканчивается прием работ

25 августа - сдача номера в печать

Выход в свет - сентябрь

№4
декабрь

1 сентября - заканчивается прием работ

25 ноября - сдача номера в печать

Выход в свет - декабрь