The institutional approach in actual technologies in education of art critic and art historian
- Annotation
- Authors
- List of references
This article discusses ways of using the institutional approach to teaching art in the context of a general trend towards the humanization of education. Institutional approach requires precise guidelines, using a number of techniques of pedagogical technologies: simulation of scientific discussion, methods of free association, method of projects. Formation of students’ dialogic thinking, capacity for independent research, communication and presentation activity - important components of learning art. Institutional approach allows us to investigate how current art practice and not to discard centuries of experience in the study of art criticism, interpretation and storage of works of art.
- Демшина Анна Юрьевна
- Арутюнян Ю. И. Методологические проблемы искусствоведения в контексте современного гуманитарного образования // Тр. СПбГУКИ. 2013. Т. 200: Педагогика высшей школы: интерактив. технологии в образовании и культуре. С. 184. (Сер. Studium; вып. 1).
- Бурдье П. Рынок символической продукции // Вопр. социологии. 1993. № 1/2. С. 149.
- Винер Н. Кибернетика, или Управление и связь в животном и машине / пер. с англ. И. В. Соловьева, Г. Н. Поварова; под ред. Г. Н. Поварова. 2-е изд. М.: Наука, 1983. 344 с.
- Гирц К. «Насыщенное описание»: в поисках интерпретативной теории культуры // Самосознание мировой культуры. СПб.: Петрополис, 1999. С. 279.
- Демкин В. П., Можаева Г. В. Гуманитарное образование в информационном обществе // Гуманитарная информатика. URL: http: // huminf. tsu. ru (дата обращения: 14. 04. 2015).
- Зонтаг С. Мысль как страсть. М.: Рус. феномен. о-во, 1997. С. 15.