Cycle of illustrations by I. T. Bogdesko to «Don Quixote» in context of semiotic approaches
- Annotation
- Authors
- List of references
Semiotic approaches to the analysis of works of graphic art enables to identify the features of creative language of the artist. The interaction of the concrete marks taken together creates a specific artistic image in the engravings of illustrations to the cycle for the publication of «Don Quixote» by Russian artist I. Bogdesko through the space of the semiotic relations.
- Кошкина Ольга Юрьевна
- Арутюнян С. М. Семиотические границы в искусстве. URL: http: // cheloveknauka. com (дата обращения: 06.02.2017).
- Бел М., Брайсен Н. Семиотика и искусствознание // Вопр. искусствознания. 1996. № 2 (9). С. 529.
- Грегори Р. Л. Разумный глаз. М.: Едиториал УРСС, 2003. С. 183.
- Лосев А. Ф. Знак. Символ. Миф. М.: Изд-во МГУ, 1982. С. 9.
- Лотман Ю. М. Семиосфера. СПб.: Искусство-СПб., 2001. С. 30.
- Мечковская Н. Б. Семиотика. Язык. Природа. Культура. М.: Академия, 2004. С. 79.
- Постмодернизм: энциклопедия / сост. А. А. Грицанов, М. А. Можейко. URL: http: // infoliolib. info (дата обращения: 06.02.2017).
- Смирнов В. И. Особенности восприятия знака в изобразительном искусстве // Культура в фокусе знака. Тверь, 2010. С. 199-210.
- Успенский Б. А. Семиотика искусства. М.: Яз. рус. культуры, 1995. С. 115.
- Чертов Л. Ф. О семиотике изобразительных средств // Информационная парадигма в науках о человеке. 2009-2011. URL: http: // relga.ru (дата обращения: 06.02.2017).