научный журнал
вестник Санкт-Петербургского государственного
института культуры
RUS| ENG

The concepts of the noosphere by V. I. Vernadsky and P. Teilhard de Chardin in the cultural space of Russia1

  • Annotation
  • Authors
  • List of references

Aspiring musicians are in a vulnerable position against the background of many risk factors: the epidemiological situation, socio-cultural shifts, oversaturation of the music industry market. In fact, the social infrastructure and student society in higher educational institutions can become an environment for unlocking the potential and assessing their own capabilities, within the walls of which novice musicians will be able to go through the stages of formation of the collective with minimal losses and in relative safety. The informality of student communication, teaching contacts and advice, and infrastructural university support for student amateur activities are valuable factors in the development of a jazz collective. Jazz is eternal music, according to the classics. But the unpopularity of this genre in the modern industry becomes, unfortunately, another risk against the background of high competitiveness in the musical style.

  • Саруханян Бениамин Ашотович
  • 1. Vermenich Yu. T. Jazz: history, styles, masters. Saint-Petersburg [et al.]: Lan’: Planet of Music, 2007. 607. (World of Culture, History and Philosophy) (in Russ.).
  • 2. Petrushin V. I. Musical psychology: textbook and workshop for secondary vocational education. 4th ed., rev. and add. Moscow: Yurayt, 2020. 380. (Professional education) (in Russ.). 
  • 3. Snezhinskaya M. The evolution of music industry: short historical outline. RSUH/RGGU bulletin. Series «Philosophy. Social Studies. Art Studies». 2018. 3 (13), 73–83 (in Russ.). 
  • 4. Dokuka S. V. Clip thinking as a phenomenon of information society. Social sciences and modernity. 2013. 2, 169–178 (in Russ.). 
  • 5. Elyakov A. D. Information overload of people. Sociological research. 2005. 5, 114–121 (in Russ.). 
  • 6. Malkevich A. A., Barezhev V. A. Organization and conduct of PR campaigns: short course. SaintPetersburg [et al.]: Peter, 2010. 166 (in Russ.). 
  • 7. Kalmykov A. A., Kokhanova L. A. Internet journalism: textbook. Moscow: UNITI: UNITI-DANA, 2005. 383. (Media education) (in Russ.). 
  • 8. Gorokhov A. N. Muzprosvet. Moscow: Ad Marginem, 2003. 334. (Series «Satellite») (in Russ.). 
  • 9. Vereshchagina L. A., Vlasov P. K., Karelina I. M. [et al.]. Organizational psychology. Kharkov: Humanitarian сenter, 2004. 256 (in Russ.).
Authors: Sarukhanian Beniamin Ashotovich
Рубрика: Педагогические науки
Pages: 130 - 134
УДК: 78.036.9.071:378.016
DOI: 10.30725/2619-0303-2022-1-130-134
Keywords: jazz, musical group, marketing, higher education institution, information overload, teaching consultation, students
График выхода номеров
№1
март

1 декабря - заканчивается прием работ

25 февраля - сдача номера в печать

Выход в свет - март

№2
июнь

1 марта - заканчивается прием работ

25 мая - сдача номера в печать

Выход в свет - июнь

№3
сентябрь

1 июня - заканчивается прием работ

25 августа - сдача номера в печать

Выход в свет - сентябрь

№4
декабрь

1 сентября - заканчивается прием работ

25 ноября - сдача номера в печать

Выход в свет - декабрь